torsdag 6. februar 2014

God Torsdag! :)

 Hei! 
I dag har jeg hatt en dårlig dag. sovet mye og gjort lite. Slik er det med snøvær og verkende kropp. Men en seier i dag også, middag klarte jeg å handle inn til og lage.

Rosendal pastatallekner passer fint til Pølsegryte også. 


Dagens middag ble nemlig pølsegryte. Det hadde jeg lyst på i dag samtidig som det var nok et forsøk på å få i barna mine grønnsaker!!
Barna satt mest å pirket i maten, så sukksess ble det neppe! Godt vi hadde baguett ved siden av..


Oppskriften er som følger:
  • 2 mellomstore poteter
  • 1 mellomstor gulrot
  • 1 stk. kålrot
  • 2 1/2 dl vann
  • 1/2 ts buljongpulver
  • 1 krm salt
  • 1 ts urtekrydder, feks kjørvel.
  • 1 ts tomatpure
  • 150 g kjøttpølse
  • 1/2 liten purre
Slik gjør du:
  1. Skrell poteter, gulrot og kålrot, kutt dem opp i biter og legg dem i en kjele.
  2. Hell på vann, tilsett buljongpulver, krydder og tomatpure.
  3. Kok på svak varme i 10 minutter.
  4. Flå pølsene og kutt den opp i skiver eller terninger.
  5. skyll og kutt opp purren i skiver.
  6. Legg pølse og purre opp i kjelen
  7. Kok videre i ca 10 minutter.


Jeg dobblet oppskriften i dag. Dette er en gammel oppskrift som jeg fikk på skolekjøkkenet da jeg gikk på ungdommskolen. Den er veldig god synes jeg da!

Etter middag var det å hive seg rundt å få på barna skiklær. De skulle nemlig gå skirenn i ettermiddag.
Henrik har fortsatt vondt i hånden sin etter at han knuste den i Desember, men i dag fikk han på seg handsker på begge hender og tøffen bega seg ut på skirenn! Første gang på ski etter ulykken og det med nye lange ski. Stolt av han!






1 kommentar:

  1. Den oppskriften såg knallgod ut, den skal vurderes lages en gang!

    God helg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...